F.A.Q > Til Hilfrs > Oftest stillede spørgsmål

Kan man få Håndværkerfradrag for rengøring udført hos Hilfr?

Ja, det kan du – det er netop en af fordelene ved at vælge Hilfr.dk i stedet ”sort” rengøring uden kvittering og skattebetaling.

Servicefradraget (eller håndværkerfradraget) er fra og med 2018 gjort permanent og du kan nu få større fradrag for eksempelvis rengøring. Du kan allerede med forskudsopgørelsen indberette dit fradrag fra juni 2018.

Konkret kan du få et fradrag på 6.000 kr. pr. person pr. år for arbejdsløn til serviceydelser – fx rengøring på Hilfr.dk 🙂

Vær opmærksom på, at det kun er arbejdslønnen, du kan få fradrag for.

Sådan får du håndværkerfradrag for rengøring udført hos Hilfr

Du kan finde kvitteringer for rengøring på Hilfr.dk, hvor du kan se hvad du har betalt for arbejdsløn og du kan gemme kvitteringen som dokumentation for rengøringen. 

For Super Hilfrs

Bruger du en Super Hilfr, kan du blot bruge vores CVR-nr (37297267) til indberetning af Servicefradrag. Dette gælder uansat om du har brugt en eller flere Super Hilfrs.

For Freelance Hilfrs
Bruger du en Freelance Hilfr er det en smule mere kompliceret. Her skal du bruge de enkelte Hilfrs’ CPR-nr. Vi udleverer naturligvis ikke vores Hilfrs CPR-numre af hensyn til persondatabeskyttelse, men du kan selv spørge din Hilfr om at få dette udleveret, så du kan få fradrag. Vi kan ikke garantere, at Hilfrs vil udlevere deres personnumre, men vi oplever at Hilfrs gerne er hjælpsomme med dette.

Læs mere om reglerne på SKAT’s hjemmeside og indberet dine udlæg via dette link: http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759

Læs også mere om forskellene på Super Hilfrs og Freelance Hilfrs her: https://hilfr.dk/about-super-hilfrs